Odpowiedzi

2010-01-11T13:25:12+01:00
Przed południem Alina zebrała: x
a Balladyna: y

Po południu Alina zebrała 120% x
a Balladyna 80% y

Wiemy, że:
x + y = 12,5
120%x + 80%y = 13

Pierwsze równanie mnozymy przez 8
Drugie równanie mnożymy przez 10

8x + 8y = 100
12x + 8y = 130

Teraz odejmujemy stronami od drugiego pierwsze

12x + 8y - 8x - 8y = 130 - 100
4x = 30
x = 7,5
y = 12,5 - x = 12,5 - 7,5 = 5

Alina zebrała: x + 120%x = 7,5 + 1,2 * 7,5 = 7,5 + 9 = 16,5

Balladyna zebrała: y + 80%y = 5 + 0,8 * 5 = 5 + 4 = 9

Alina zebrała więcej
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T13:28:31+01:00
X-ilość malin zebranych przez alinę
y= ilość malin zebranych przez balladynę

x+y=12,5kg
x+20%x+y-20%y=13kg

x=12,5-y
1,2x+0,8y=13
1,2(12,5-y)+0,8y=13
15-1,2y+0,8y=13
-0,4y=-2
y=5kg

x=12,5-y=12,5-5=7,5kg
alina zebrała 7,5kg a balladyna 5kg, czyli wiecej zebrała alina
1 1 1