Odpowiedzi

2010-01-11T13:53:31+01:00
Ja bym zrobiła tak:
-narysowałabym półprostą i na początku zaznaczyła punkt A;
-wbiłabym nóżkę cyrkla w punkt A i narysowała okrąg o dowolnym promieniu, nie za małym aby później można było jeszcze coś rysować;
-okrąg przeciął półprostą w punkcie, który ozaczam B;
-wbiłabym nóżkę cyrkla w punkt B i zakreśliła okrąg o promieniu mniejszym niż poprzednio;
-oba okręgi, ten o środku A i ten o środku B, przecinają się w dwóch punktach, które oznaczam C i D;
-rysuję półproste AC i AD;
-powstał kąt CAD-kąt ostry

Kąt rozwarty rysuje się tak samo tylko bierze większy promień drugiego okręgu.
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T13:57:00+01:00
Robisz kąt 60 stopni po prawej i lewej stronie od tej dwusiecznej.
I tu masz kąt rozwarty (120).

Zeby zrobic kat 60 trzeba wbic cyrkiel w jakis punkt (załóżmy A) na prostej i narysować załóżmy połowe półkola (wycinek koła - 90 stopni) tak by przecinało ono prostą. Z punktu przecięcia się prostej ićwierćkola tą samą rozwartością cyrkla narysować ten odcinek okręgu który będzie przecinać istniejące już nasze ćwierćkole.. Powstaje punkt. Przez niego i punkt A narysowć prostą .. Kąt między tymi dwiema prostymi musi mieć 60 stopni.

jak już masz ten 60 stopni kąt, możesz narysować jego dwusieczną i masz już wtedy kąt 30 stopni.. z dwóch kątów 30 powstanie kąt ostry 60..
3 4 3