Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T14:02:55+01:00
Ad. 3
* religijnośc, tradycjonalizm
* zamiłowanie do ojczyzny, patriotyzm, umiłowanie wolności, ale jednocześnie chęci do walki dodaje mu amibicja oraz chęc zdobycia łupów
* krewka natura, awanturniczośc, częstymi incydentami były burdy, awantury w karczmach oraz strzelaniny
* zamiłowanie do alkoholu
* uważali się za jedyną godną reprezentację kraju
* ich duma i pycha nie pozwalała na traktowanie mieszczan czy chłopow jako równych sobie.
* przywiązani byli do narodowego dziedzictwa, brzydzili się cudzoziemszczyzną
Ad 2.
* Kontrreformacja
* zainteresowanie tradycją średniowieczną: powrót do idei i wzorów literackich.
* zainteresowanie filozofią św, Augustyna
* koniecznośc stworzenia poezji dydaktycznej podejmującej odpowiedzialność za losy kultury katolickiej

niestety tylko tyle mogę pomóc :(
2 5 2
2010-01-11T14:10:13+01:00
2.Ideologia Baroku:
-bogate zdobienia
-króluje przepych, brak harmonii (linia falista, mocne barwy)
-duży wpływ kontrreformacji[!!!]

3. Cechy Szlachty Sarmackiej:
-strój z charakterystycznym żupanem, kontuszem, pasem i szablą
-wg. sarmatów Rzeczpospolita jest najdoskonalszym i szczególnie chronionym przez Boga państwem, które jest najbogatszym krajem w Europie
-[z czasem] niechęć i pogarda wobec cudzoziemców
-bezkrytyczne uwielbienie ustroju szlacheckiego
2 5 2