Proszę o pomoc!!:) Z góry bardzo dziekuje
Ile kodonow potrzeba do uzyzkania fragmentu bialka zbudowanego z 16 aminokwasow?
Ile nukleotydów potrzeba do utworzenia 8 aminokwasow?

Muszka owocowa ma 4 pary chromosomow. Napisz jaka jest
a) diploidealna liczba chromosomow w komorkach jej ciala.
b)liczba chromosomow w komorce jajowej samicy.

Jeżeli każda ceche warunkuja dwa allele, z ktorych jeden pochodzi od ojca a drugi od matki to jakie gamety wytworzy ten organiazm o genotypie Bb.
Gamety:...................

Zaznacz prawidlowe zakonczenie zdania.
``Organizm heterozygotyczny wytwarza``
a) jeden rodzaj gamet zawierajacych geny dominujace
b) dwa rodzaje gamet zawierajacych po jednym allelu
c) jeden rodzaj gamet zawierajacych geny recesywne
d) gamety heterozygotyczne

Bardzo prosze o pomoc:) Z góry bardzo bardzo dziekuje. A i Proszę o szybka pomoc

2

Odpowiedzi

2010-01-13T14:16:34+01:00
A)16 kodonów
b)24 nukleotydy
Muszka owocowa ma 4 pary chromosomow. Napisz jaka jest
a) 8
b)2 chromosomów XX
BB i Bb lub BB i bb lub Bb i Bb
Organizm heterozygotyczny wytwarza gamety heterozygotyczne
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T16:37:16+01:00
Ile kodonow potrzeba do uzyzkania fragmentu bialka zbudowanego z 16 aminokwasow?
odp.16
Ile nukleotydów potrzeba do utworzenia 8 aminokwasow?
odp.24

Muszka owocowa ma 4 pary chromosomow. Napisz jaka jest
a) diploidealna liczba chromosomow w komorkach jej ciala.
odp.8
b)liczba chromosomow w komorce jajowej samicy.
odp.24

gamety:B, b

``Organizm heterozygotyczny wytwarza``dwa rodzaje gamet zawierajacych po jednym allelu (odp. B)
4 5 4