Układy Równań!
1.Pan Edek w marszobiegu na 50km uzyskal czas 4 godz. i 30 min. Biegł z prędkością 16km/h, a szedl z predkoscia 6km/h. Ile kilometrów przebiegł, a ile przeszedł?
2.Antek jest 0 9 lat starszy od Michała. Pięć lat tamu był od niego 2 razy starszy. Ile Antek ma lat?
Prosze tylko o same przykłady tych rownan, obliczyć już sam bede umiał:)
Daje naj. za 1 odpowiedź, ale musi byc odpowiedziane dzisiaj:)

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-11T14:20:14+01:00
1.
x oznacza czas, przez jaki pan Edek biegł, a y - czas, przez jaki szedł.

x*16+y*6 = 50 [km]
x+y = 4,5 [h]

2.
x-wiek Michała
y-wiek Antka

x+9=y
2x+5=y
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T14:30:46+01:00
X- ile (km) przebiegł
y- ile (km) szedł

x+y=50 (km)
x/16 + y/6 = 4,50 (h) (4h 30min)

2) x-wiek antka
y- wiek michała

y = x - 9
2(y-5) = x - 5

antek ma 23 lat
2 2 2