To jest tak właściwie z przyrody alee nie ma tu przyrody ;P
A więc :
Napisz, jakie zastosowanie znalazły następujące skały :
- Wapień,
-Kreda,
-Piaskowiec,
-Piasek,
-Żwir,
-Gips,
-Marmur,
-Torf

Mam to na jutro więc proszę o pomoc :]

3

Odpowiedzi

2010-01-11T14:33:33+01:00
Napiszę które wiem
WAPIEŃ- Jest to skała o bardzo szerokim zastosowaniu ,na dużą skalę w przemyśle cementowym. Z wapieni wyrabia się kredę , nawozy dla rolnictwa. Twarde wapienie mają zastosowanie jako podkład do budowy dróg.
MARMUR- Płyty z marmuru używa się w budownictwie do wykańczania wnętrz oraz rzadko na elewacje zewnętrzne. Kruszywo jest stosowane do lastryka. W architekturze ogrodowej ładnie wyglądają duże skały odpowiednio wyeksponowane. Dzięki swej jasnej barwie stanowią silny kontrast dla zieleni w ogrodzie.
4 5 4
2010-01-11T14:40:11+01:00
Wapienie należa do surowców budowlanych, używane są do wytwarzania cementu.
Piaskowiec jest stosowany w budownictwie jako materiał konstrukcyjny lub zdobniczy.
Piasek jest to kruszywo używane w budowictwie, głownie do wyrabiania zaprawy murarskiej.
Żwir też jako kruszywo uzywane w budownictwie, jako materiał do podbudowy dróg.
Gips szerokie zastosowanie w budownictwie, do produkcji płyt kartonowo gipsowych orazt do opatrunkow gispowych
marmur stosowany jako material budowlany, architektoniczny i rzezbiarski
torf znajduje zastosowanie w medycynie, rolinictwie i ogrodnictwie, sluzy tez jako opal
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T14:44:35+01:00
Żwir: jako składnik betonów towarowych, meteriał do podbudowy dróg, wsad do mas bitumicznych, bądź czasem nawierzchni

kreda: zastosowanie w przemyśle ceramicznym, chemicznym, farmaceutycznym i kosmetycznym. Odmiany szczególnie bogate w kokolity zmieszane z gipsem służą do pisania na tablicy.


\piasek: budownictwo, do produkcji suchych mieszanek, zapraw murarskich, tynkarskich, klejów i mas samopoziomujących, do produkcji betonu towarowego, do produkcji kostki brukowej i innych wyrobów prefabrykowanych

- Wapień: budownictwo, zast. w przemyśle wapienniczym, cementowym, chemicznym, cukrowniczym, w hutniczym

-Piaskowiec: kominki,
schody, kostka brukowa, parapety, posadzki, nagrobki, elementy budowlane,



-Gips: budownictwo, używany jako surowiec rzeźbiarski, modelarstwo,stomatologia, chirurgia

(jako alabaster stosowany jest do produkcji elementów dekoracyjnych. -> na chemii będziecie mówić:))

-Marmur: w budownictwie, przemyśle kamieniarskim i zdobniczym

-Torf: medycyna, rolnictwo i ogrodnictwo w produkcji nawozów i ziemii torfowej, opał w postaci torfu opałowego i półkoksu torfowego
20 4 20