Układy równań ( zadania tekstowe)


Test kontrolny z matematyki pisało 150 uczniów . Oceny bardzo dobre otrzymało 46 osób , czyli 1/3 dziewcząt i 2/7 chłopców . Ile dziewcząt i ilu chłopców pisało ten test ?


I sprawdzenie warunków zadania !!

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-11T15:19:30+01:00
X- ilość dziewczyn
y- ilość chłopców
x+y=150
⅓x+2/7y=46

x=150-y
⅓x+2/7y=46

⅓(150-y)+2/7y=46
50-⅓y+2/7y=46
2/7y-⅓y=46-50
6/21y-7/21y=-4
-1/21y=-4/:(-1/21)
y=84
x=150-84

x=66
y=84
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T15:20:35+01:00
X - ilość dziewcząt
y - ilość chłopców
x+y = 150 ilość uczniów piszących test

x+y=150
⅓x+2/7y=46|*21

x=150-y
7x+6y=966

x=150-y
7(150-y)+6y=966

x=150-y
1050-7y+6y=966

x=150-y
-y =966-1050

x=150-y
-y=-84|:(-1)

x=150-84
y=84

x=66 dziewcząt
y=84 chłopców

odp. Test pisało 66 dziewcząt i 84 chłopców.