Dariusz miał zbudować dla młodszej siostry domek dla lalek ,taki jak przedstawiono na rysunku [rysunek w załączniku]

Dach składa się z 2 trapezów równoramiennych i z dwóch trójkątów równoramiennych,.

a) Oblicz ile cm kwadratowych kartonu potrzeba do zbudowania całego domku (wraz z podłogą)

b) Ile cm kwadratowych bibuły potrzeba na oklejenie dachu?

c) Sporządź siatkę tego domku w skali 1:4.

Prosze. Daje 50 pkt + Naaj.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T16:46:52+01:00
A) P podłogi = a * b = 28 cm * 12 cm = 336 cm ²
P ściany frontowej i tylnej = a *b * 2 = 28 cm * 12 cm * 2 = 672 cm²
P ścian bocznych = a * b * 2 = 12 cm * 12 cm * 2 = 288 cm²
P części dachu (trójkąty równoramienne) = ½ * a * h * 2 = ½ * 12 cm * 8 cm * 2 = 96 cm²
P części dachu (trapezu) = ½ * (a + b) * h * 2 = ½ * 44 cm * 8 cm * 2 = 352 cm ²
P całkowite= 336 cm² + 672 cm² + 288 cm² + 96 cm² + 352 cm² = 1744 cm².

b) wystarczy dodać poszczególne części dachu
96 cm² + 352 cm² = 488 cm²
Na oklejenie dachu potrzeba 488 cm² bibułki.

c) niestety siatki Ci nie zrobię ale myślę że wiesz że jak będziesz robić to wszystkie wymiary pomniejsz przez 4 :)
2010-01-11T22:35:25+01:00
A) podłoga 28 *12 = 336
ściany 2*12*12 = 288
2*12*28=672
dach 2 *(16+18)/2 *8 = 352
2*0,5*12*8 = 96
suma 336+288+672+352+96= 1744 cm2
b) z poprzedniego zadania : 352 + 96 = 448 cm2
1 5 1