Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T15:27:32+01:00
2a + 2b = 20cm
b = 3 * a

2a + 2 ( 3*a) = 20
b = 3a

2a + 6a = 20
b = 3a

8a = 20 /: 8
b = 3a

a = 2,5
b = 3* 2,5

a = 2,5
b = 7,7

Pole prostokąta = a * b
P = 2,5 * 7,5 = 18,75cm²
2010-01-11T15:29:37+01:00
X bok ktutszy
3x dluzszy
3x*2+ x*2 = 20
8x= 20
x=2,5

Pole
a*b
2,5* (3*2,5 )=18,75

pole wynosi 18,75
2010-01-11T15:41:49+01:00
X+x+3x+3x=20
8x=20
x=2.5
p=7.5x2.5=18.75