Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T04:30:19+01:00
Charakteryzują się szeregiem cech odróżniających ich od roslin m.in. : brak zdolności do fotosyntezy, odmienny skład chemiczny ściany komórkowej, glikogen i tłuszcze jako materiał zapasowy, jak i od zwierząt m.in.: obecność ściany komórkowej, brak reakcji na bodźce, brak zdolności do aktywnego ruchu. Wykazują również wiele cech spotykanych wyłącznie w tej grupie : np. swoistą budowę organizmu z bardzo różnorodnie zbudowanych strzępek
(nitkowatych struktur charakterystycznych dla grzybów, które rozrastając się tworzą grzybnię, owocniki, struktury przetrwalne - ryzomorfy, skleroty itp.). Bardzo charakterystyczne i niespotykane w innych grupach są tez sposoby rozmnażania się grzybów. Pozdrawiam :)
22 4 22
2010-01-14T07:00:34+01:00
2010-01-14T09:07:42+01:00
Grzyby występują powszechnie na całej kuli ziemskiej. Żyją na lądzie, ale mogą także występować w wodach śródlądowych i morskich.
Różnią sie od roślin budową oraz nie przeprowadzają procesu fotosentyzy.
Niektóre są pasożytami.
Zwierzęta same znajdują sobie jedzenie.
jest jeszcze wiele przykładów dlaczego grzyby nie mogłyby być roślinami lub zwierzętami.
8 3 8