OkreŚl położenie pierwiastków chemicznych w układzie okresowym, podając nazwy grup oraz numery grup i okresów.

Pierwiastki chemiczne/nazwa grupy/numer grupy/numer okresu

a)Rb

b)Atom pierwiastka o 15 protonach w jądrze atomowym

c) atom pierwiastka mający 9 elektronów

pomOżcie! dam najjj!!!! SzybkOo!!!!

2

Odpowiedzi

2010-01-11T15:29:47+01:00
Pierwiastki chemiczne/nazwa grupy/numer grupy/numer okresu

a)Rb
Rb / Rubid / Litowce / 1 (IA) / 5

b)Atom pierwiastka o 15 protonach w jądrze atomowym
P / Fosfor / Azotowce / 15 (VA) / 3

c) atom pierwiastka mający 9 elektronów
F / Fluor / Fluorowce / 17 (VIIA) / 2

A- grupa główna
20 3 20
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T15:42:33+01:00
Rb-rubid,litowce,numer grupy 1, numer okres V,
b)15 protonów,P-fosfor,azotowce ,numer grupy 15(V),numer okresu 3(III)
c) 9 elektronów to znaczy ,że jest 9 protonów, liczba atomowa Z=9;ten pierwiastek to fluor-F,fluorowce,numer grupy 17(VII), numer okresu 2(II)
43 2 43