Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-11T15:27:23+01:00
Morza i oceany odgrywaja ogromna rolę w zyciu człowieka a szczególnie w rozwoju państw i maist.
Morza i oceany są źródłem żywności - ryby, skorupiaki, mięczaki i inne.
W światowej produkcji żywności szybko rośnie udział organizów morskich.
Z wielu organizmów morskich wyodrębniane są substancje używane w produkcji cennych leków - tak np. badania krwi manatów mogą pomóc znaleźć lekarstwo na hemofilię. Ponadto składniki organizmów morskich wykorzystywane są do wytwarzania róznych produktów, takich jak kosmetyki, farby, detergenty.
5 3 5
  • Użytkownik Zadane
2010-01-11T15:29:03+01:00
-do łowienia ryb
-przewożenia (czyli transport wodny)
-wydobywania ropy naftowej
-służą do wypoczywania
-krencenia filmów krajobrazów
5 3 5