Gospodyni zebrała jajka w kurniku. Może zapakować te jajka do pojemników po 6 jajek albo po 10 jajek. W każdym wypadku zostanie jej 5 jajek. Wybierając tylko większe pojemniki, zużyje o 4 pojemniki mniej, niż gdyby użyła tylko mniejszych pojemników. Ile jajek zebrała gospodyni w kurniku?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-24T15:40:47+02:00
X - ilość pojemników na 6 jajek

6x + 5 = 10(x-4) + 5
6x +5 = 10x -40 + 5
4x = 40
x = 10

Obliczam liczbę jajek:
6*10+5=65

Odp. Gospodyni zebrała 65 jajek
44 4 44
2009-09-24T15:47:45+02:00
X - ilość pojemników na 6 jajek

10(x-4) + 5 = 6x + 5
10x -40 + 5 = 6x +5
40 = 4x
10 = x

Obliczam liczbę jajek:
10(10-4)+5 = 65
25 3 25