Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T16:29:06+01:00
To tak:
Zadanie 17
a) y=x-3 po przekształceniu y=-x+3
b) y=3x po przekształceniu y=-3x
c) y=2x+2 po przekształceniu y=-2x-2
d) y=-4x+5 po przekształceniu y=4x-5

Zadanie 18
a) y=x
0=x
Odp. funkcja przyjmuje wartość dodatnią gdy x>0, ujemną gdy x<0, a zero gdy x=0
b) y=3x-6
0=3x-6
6=3x
x=2
Odp. funkcja przyjmuje wartość dodatnią gdy x>2, ujemną gdy x<2, a zero gdy x=2
c) y=-2x+2
0=-2x+2
-2=-2x
x=1
Odp. funkcja przyjmuje wartość dodatnią gdy x>1, ujemną gdy x<1, a zero gdy x=1
d) y=-4x+5
0=-4x+5
4x=5
x=1,25
Odp. funkcja przyjmuje wartość dodatnią gdy x>1,25 , ujemną gdy x<1,25 , a zero gdy x=1,25
1 5 1
2010-01-11T16:51:01+01:00
Zad 17
a) y=x-3 => y=-x+3
b) y=3x => y=-3x
c) y=2x+2 => y=-2x-2
d) y=-4x+5 => y=4x-5

Zadanie 18
a) y=x; 0=x
Odp. Funkcja przyjmuje wartość dodatnią gdy x>0, ujemną gdy x<0, a zero gdy x=0
b) y=3x-6; 0=3x-6; 6=3x; x=2
Odp. Funkcja przyjmuje wartość dodatnią gdy x>2, ujemną gdy x<2, a zero gdy x=2
c) y=-2x+2; 0=-2x+2; -2=-2x; x=1
Odp. funkcja przyjmuje wartość dodatnią gdy x>1, ujemną gdy x<1, a zero gdy x=1
d) y=-4x+5; 0=-4x+5; 4x=5; x=1,25
Odp. funkcja przyjmuje wartość dodatnią gdy x>1,25 , ujemną gdy x<1,25 , a zero gdy x=1,25