Mam do zrobienia kilka zada pomocy !
1.
Prostokątna działka ma 23 a , a szerokość jej to 46 m .Ile m siatki potrzeba na ogrodzenie tej działki?

2. Kemping polożony jest w zdłuż plaży i ma długość 14 m i szerokość 100m.Jaką powierzchnie ma kemping?

3.Wysokośc trapezu prostokątnwgo jest równa 6 cm. Krótsza przekątna podzieliła ten tapez na dwa trójkąty prostokątne równoramienne, Onlicz pole trapezu

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T15:43:45+01:00
1)
P=23a=230m²
a=46m
b= 230/46 = 50
V= 2*50 + 2*46 = 192
Odp. na odgrodzenie działki potrzeba 192 m siatki

2)
P=14*100=1400m²=14a

3)
h=6
b(górna podstawa)= 6 ponieważ po poprowadzeniu przekątnej uzyskujesz trójkąt równoramienny.
r(przekątna)= √(6²+6²)=√72
a(dolna podstawa)= √(√72²+√72²)=√(72+72)=√144=12

P(trapezu)= ½(a+b)*h=½(6+12)*6=9*6=54
2010-01-11T16:56:46+01:00
1.
Obwód=2*23 + 2*46=138 m

2.
14*100=1400