Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T15:44:18+01:00
Naskórek ,tkanka podskórna , skóra właściwa !

Odychanie
wydalanie niepotrzbnych składników (pot)
ochrania przed promieniowaniem uv
urazmi mechanicznymi termicznymi
unieszkodliwia drobnoustroje
jest siedliskiem zmysłow <niektórych ;p >
reguluje gospodarke wodna i mieralna


P.S mam nadzieje ze pomogłam
1 5 1
2010-01-11T15:49:22+01:00
Skóra to zewnętrzna powłoka ciała kręgowców;rola ochronna oraz w oddychaniu,regulacji temperatury ciała,wydalaniu,gospodarce wodnej i wytwarzaniu ciał obronnych;receptory skóry dostarczają informacji o otoczeniu;skóra złożona jest z naskórka i jego wytworów,skóry właściwej,zbudowanej z tkanki łącznej włóknistej [u ssaków mieszczącej gruczoły potowe i łojowe] oraz tkanki podskórnej.
2 5 2
2010-01-11T15:52:17+01:00
Funkcję skóry:
- chroni narządy wewnętrzne,
- jako bariera ochronna,
- bierze udział w percepcji bodzców,
- powłoka okrywająca,
- chroni nasz organizm przed niebezpiecznym promieniowaniem ultrafioletowym,
- jako bariera mikrobiologiczna ,
- w skórze ma miejsce proces powstawanie witaminy D,
- jest elastyczna,
- wydziela łój, pot,śluz,
- bierze udział w wymianie gazowej,
- utrzymuje stałą temperaturę ciała,
-

Budowa skóry:
Skóra składa się z trzech warstw- naskórka, skóry właściwej oraz tkanki podskórnej.
3 5 3