Dla jakich argumentów wartości funkcji:
a)y=x są mniejsze od 5,większe od 5,równe 5;
b)y=3x-6 są mniejsze od-3,większe od-3,równe-3;
c)y=-2x+2 są mniejsze od 4,większe od 4, równe 4;
d)y=-4x+5 są mniejsze od 5,większe od 5,równe 5?

2

Odpowiedzi

2010-01-11T18:35:36+01:00
A)mniejsze x∈(-∞,5)
rowny x=5
wiekszy x∈(5,+∞)

b)
mniejsze x∈(-∞,1)
rowne x=1
wieksze x∈(1,+∞)

c)
mniejsze x∈(-1,+∞)
rowne x=-1
wieksze x∈(-∞,-1)

d)
mniejsze x∈ (0,+∞)
rowne x=0
wieksze x∈(-∞,0)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T20:23:05+01:00
Znak: "<=>" oznacza: "wtedy i tylko wtedy, gdy"

a)y=x są mniejsze od 5,większe od 5,równe 5;

y < 5 <=> x < 5
y = 5 <=> x = 5
y > 5 <=> x > 5

b)y=3x-6 są mniejsze od-3,większe od-3,równe-3;

y < -3 <=> 3x-6 < -3 <=> 3x < -3+6 <=> 3x < 3 <=> x < 1
y = -3 <=> 3x-6 = -3 <=> 3x = -3+6 <=> 3x = 3 <=> x = 1
y > -3 <=> 3x-6 > -3 <=> 3x > -3+6 <=> 3x > 3 <=> x > 1

c)y=-2x+2 są mniejsze od 4,większe od 4, równe 4;

y < 4 <=> -2x+2<4 <=> -2x<4-2 <=> -2x<2 <=> x>1
y = 4 <=> -2x+2=4 <=> -2x=4-2 <=> -2x=2 <=> x=1
y > 4 <=> -2x+2>4 <=> -2x>4-2 <=> -2x>2 <=> x<1

d)y=-4x+5 są mniejsze od 5,większe od 5,równe 5?

y<5 <=> -4x+5<5 <=> -4x<0 <=> x>0
y=5 <=> -4x+5=5 <=> -4x=0 <=> x=0
y>5 <=> -4x+5>5 <=> -4x>0 <=> x<0
2 5 2