Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T15:46:42+01:00
Q należy do rzeczywistych,
Podstawiamy t=q² i t większe lub równe 0.

t²+t-12=0 /rozwiązujemy równanie kwadratowe
(t+4)(t-3)=0
t₁=-4
t₂=3

t₁<0, nie należy do dziedziny więc je odrzucamy, t₂>0 więc jest rozwiązaniem.

Podstawiamy t=q² czyli 1=q² i rozwiązujemy
q=√3 lub q=-√3
2010-01-11T15:47:35+01:00
T=q²
t musi być większe bądź równe 0
t²+t-12=0
delta=49
t=-4 <<<<<nie spełnia założeń
t=3

3=q²
q=pierwiastek z 3 lub - pierwiastek z 3