Mam zadanko do rozwiązania,, ;)

Właściwie na juz ! ;/

Więc tak ; Popraw ponizsze zdania. Wyjaśnij na czym polegaja błedy.
a) [Pożyczyłam koledze "Pana Tadeusza", który był chory,.]
b)[ Zdobyłem od aktora autograf, który grał w filmie A. Wajdy.]
c) [ Niektóre dziewczyny zazdroszczą Alicji otrzymania roli, która miała w 1999r. zaledwie 14 lat]

Uzupełnij wniosek:

Zdanie podrzędne przydawkowe określa zawsze rzeczownik, ... .

3

Odpowiedzi

2010-01-11T16:18:13+01:00
Pozyczylem koledze który był chory ' Pana Tadeusza"
zdobylem autograf od aktora który grał w filmie a Wajdy
niektóre dziewczyny zazdroszczą Alicji która miała w 1999r. zaledwie 14 lat otrzymania roli
9 3 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T16:21:23+01:00
A) [Pożyczyłam koledze "Pana Tadeusza", który był chory,.]
b)[ Zdobyłem od aktora autograf, który grał w filmie A. Wajdy.]
c) [ Niektóre dziewczyny zazdroszczą Alicji otrzymania roli, która miała w 1999r. zaledwie 14 lat]

a) Pożyczyłem "Pana Tadeusza" koledze, który był chory.
b)Zdobyłem autograf od aktora, który grał w filmie A. Wajdy.
c)Niektóre dziewczyny zazdroszczą otrzymania roli Alicji, która miała w 1999r. zaledwie 14 lat.

Zdanie podrzędne przydawkowe określa zawsze rzeczownik w formie osobowej.
19 4 19
źle poprawione zdanis
a*
trzeba tylko przestawić np. koleżance książke poprawnie będzie książke koleżance ;)
2010-01-11T16:23:45+01:00
A) Pożyczyłam "Pana Tadeusza" koledze, który był chory.
b) Zdobyłem autograf od aktora, który grał w filmie A.Wajdy.
c) Niektóre dziewczyny zazdroszczą otrzymania roli Alicji, która miała w 1999r. zaledwie 14 lat.

Zdanie podrzędne przydawkowe określa zawsze rzeczownik, będący podmiotem w zdaniu.
11 3 11