Zapisz podane informacje w postaci równań.

a)Liczba a jest o 3 wieksza od liczby b. Srednia arytmetyczna liczb a i b jest rowna14,5.

b)Liczba x jest o 8 mniejsza od liczbyy.Liczba y jest 3 razy wieksza od liczby x.

c)Liczba u jest o 6 większa od liczby v.Suma liczb u i v jest 4 razy wieksza od v.

3

Odpowiedzi

2010-01-11T16:08:17+01:00
A)
a=b+3
(a+b)/2=14,5
b)
x+8=y
y=3x
c)
v=u+6
u+v=4v
2010-01-11T16:10:43+01:00
A)Liczba a jest o 3 wieksza od liczby b. Srednia arytmetyczna liczb a i b jest rowna14,5.

a=b+3
(a+b)/2=14,5

b)Liczba x jest o 8 mniejsza od liczbyy.Liczba y jest 3 razy wieksza od liczby x.

x=y-8
y=3x

c)Liczba u jest o 6 większa od liczby v.Suma liczb u i v jest 4 razy wieksza od v.

u=v+6
v+u=4v
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T16:11:39+01:00
A)Liczba a jest o 3 wieksza od liczby b. Srednia arytmetyczna liczb a i b jest rowna14,5.

a=b+3
(a+b)/2=14,5

(b+3+b)/2=14,5
b+3+b=29
2b=26
b=13

a=13+3
a=16

a=16
b=13

b)Liczba x jest o 8 mniejsza od liczbyy.Liczba y jest 3 razy wieksza od liczby x.

x=y-8
y=3x

x=3x-8
2x=8
x=4

y=3*4
y=12

x=4
y=12

c)Liczba u jest o 6 większa od liczby v.Suma liczb u i v jest 4 razy wieksza od v.
u=v+6
u+v=4v

v+6+v=4v
6=2v
v=3

u=3+6
u=9

u=9
v=3