Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-24T16:10:42+02:00
Demeter była boginią łanów zbożowych. Z Zeusem miała córkę Korę, w której zakochał się Hades - bóg umarłych. Poprosił Zeusa
o zgodę na ślub. Zeus nie chciał odmawiać bratu, ale wiedział, ze Demeter nie
zgodzi się na ten związek. Dał więc Hadesowi wolną rękę. Hades
uprowadził wtedy Korę do Tartaru, gdzie pod imieniem Persefona została
królową. Demeter bezskutecznie poszukiwała zaginionej córki.
Dowiedziała się tylko, ze ktoś ją porwał. Dopiero po jakimś czasie
usłyszała, ze był to Hades. Z zemsty zakazała drzewom rodzić owoce, a
ziołom rosnąć. Przysięgła również, ze ziemia pozostanie jałowa, póki
Demeter nie odzyska córki. Zeus bał się, ze ludzie zginą z głodu.
Obiecał więc, ze Kora wróci do matki, jeśli w Tartarze nie zjadła żadnej strawy. Okazało się jednak, ze Kora spróbowała owocu granatu.
Demeter zgodziła się więc, aby Kora przez trzy miesiące panowała w
Tartarze jako królowa, a przez dziewięć miesięcy przebywała z matką.
Tak powstały pory roku. Kiedy Kora była z Hadesem na ziemi panowała
sroga zima, a kiedy Kora była u mamy na ziemi było ciepłe, słoneczne
lato.
32 4 32
2009-09-24T16:22:42+02:00
Demeter była boginią łanów zbożowych. Z Zeusem miała córkę Korę, w której zakochał się Hades - bóg umarłych. Poprosił Zeusa
o zgodę na ślub. Zeus nie chciał odmawiać bratu, ale wiedział, ze Demeter nie
zgodzi się na ten związek. Dał więc Hadesowi wolną rękę. Hades
uprowadził wtedy Korę do Tartaru, gdzie pod imieniem Persefona została
królową. Demeter bezskutecznie poszukiwała zaginionej córki.
Dowiedziała się tylko, ze ktoś ją porwał. Dopiero po jakimś czasie
usłyszała, ze był to Hades. Z zemsty zakazała drzewom rodzić owoce, a
ziołom rosnąć. Przysięgła również, ze ziemia pozostanie jałowa, póki
Demeter nie odzyska córki. Zeus bał się, ze ludzie zginą z głodu.
Obiecał więc, ze Kora wróci do matki, jeśli w Tartarze nie zjadła żadnej strawy. Okazało się jednak, ze Kora spróbowała owocu granatu.
Demeter zgodziła się więc, aby Kora przez trzy miesiące panowała w
Tartarze jako królowa, a przez dziewięć miesięcy przebywała z matką.
Tak powstały pory roku. Kiedy Kora była z Hadesem na ziemi panowała
sroga zima, a kiedy Kora była u mamy na ziemi było ciepłe, słoneczne
lato.
19 3 19