A) Jaką kwotę odsetek (netto) otrzymałbyś po roku od wplacenia 2000zł na lokatę roczną , której oprocentowanie wynosi 8%?
b) Oprocentowanie roczne lokaty wynosi 7%. Jakie jest oprocentowanie netto taj lokaty?
P.S. prosiałbym o rozpisanie tego zadania. Z góry dziękuje:)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-25T13:50:27+02:00
A) Jaką kwotę odsetek (netto) otrzymałbyś po roku od wplacenia 2000zł na lokatę roczną , której oprocentowanie wynosi 8%?

8%z 2000zł=0,08*2000=160zł-brutto
obliczam dla 20% podatku
0,2*160=32
160-32=128zł-netto

b) Oprocentowanie roczne lokaty wynosi 7%. Jakie jest oprocentowanie netto taj lokaty?
0,8*7%=5,6%-netto
1 1 1
2009-09-25T14:00:56+02:00
A)
2000zł-----100%
x -----8%

x=16000/100=160zł
jaki jest podatek???
ja zakładam ze np. 10%
160---100%
x ---10%-podatek

x= 1600/100=16zł
160zł-16zł=144zł kwota odsetek po roku

b)

2000zł---100%
x zł ---7%

x= 14000/100=140zł

140zł---100%
x zł ---10%--podatek

x=1400/100=14zł

140zł- 14zł=126zł kwota odsetek po roku
1 1 1
2009-09-25T15:35:46+02:00
1)2000*8%=160-160*18%=131,20
2)7%-7*18%=5,74 %
1 1 1