1.Zapisz wzory sumaryczne następujących tlenków:
a tlenek azotu(V) b tlenek chloru(VII) c tlenek siarki(VI)
2.Oblicz wartościowość metalu w tlenku o wzorze Al2O3

JEŚLI CHODZI O 1 ZADANIE TO PROSZĘ O WYTŁUMACZENIE JAK TO ZROBIĆ BO JA TEGO NIE ROZUMIEM Z GÓRY DZIĘKI

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-11T16:15:58+01:00
Zapisz wzory sumaryczne następujących tlenków:
a tlenek azotu(V)
N2O5 bierzesz pierwiaski N azot V i tlen O II i łaczysz je w zór a indeksy dolne piszesz na krzyz przy N 2 bo tlen jest II a przy O 5 bo azot jesyt V

b tlenek chloru(VII)
Cl2O7 Cl VII O II i na krzyz

c tlenek siarki(VI)

SO3 S VI O II skracasz i na krzyz

.Oblicz wartościowość metalu w tlenku o wzorze Al2O3

metal Al patrzysz na indeks dolny przy O i wychodzi ci III wartościowy Al
16 4 16
2010-01-11T16:16:44+01:00
1) jeśli pisze ci azotu(V) to azot ma wartościowość 5 a tlen ma zawsze 2 i zapisujesz na krzyż
a) N2O5
b) Cl2O7
c) SO3
2) Al wartościowość 3 O zawsze 2
10 3 10
2010-01-11T16:50:51+01:00
1 tlenek azotu(v)
piszemy NO
poniewaz w nazwie wystepuje 5 to azot jest tutaj 5-wartosciowy a tlen jest zawsze 2-wartosciowy nad n piszemy 5 a nad 0 2 ina krzyz powstanie N2O5
dalej CL2O7 i SO3
2 al2o3 znow na krzyz glin trojwartosciowy
11 3 11