Zad.1
Zapisz w jak najprostszej postaci:
b)(a+2)^2-(a-2)^2
d)(a+pierwiastek z 2)(a-pierwiastek z 2)-2(a^2-1)
zad.2
Wyłącz wspólny czynnik przed nawias:
a) xy+y
c)9ab^2+6b^2a
zad.3
Ania ma x lat, Basia jest o 3 lata starsza od Ani i 2 razy młodsza od Kasi.
a)Ile lat ma Basia
b)Ile lat ma Kasia
zad.5
Rozwiąż układ równań
a) 2x-y=-7
4(x+1)+2y=18

b) 6x-2y=10
3x+4(1-y)=36

c) x+y/2=3
2x-1/3y=5

d) 2y=1/3(x-1)+7
1-x=4(y-1)
zad.6
Z poddanego wzoru wyznacz a:
a) z=4a-7
b) t=1-a/3
c) f=ab/b+1
zad.7
Rozwiąż równianie:
a) x/3+x^2=0
b) x^2+6x+9=0
c) x^2+6x=7
d) 3x^2+2x-2=0
e) 2x=5x^2+1
f) 2-4x=3x^2

2

Odpowiedzi

2010-01-11T16:26:12+01:00
Zad.1
Zapisz w jak najprostszej postaci:
b)(a+2)^2-(a-2)^2

a^2+4a+4-a^2-4a+4=8

zad.2
Wyłącz wspólny czynnik przed nawias:
a) xy+y
y(x+1)
c)9ab^2+6b^2a
nie ma tu błędu?

zad.6
Z poddanego wzoru wyznacz a:
a) z=4a-7
a=(z-7)/4
b) t=1-a/3
a=(t-1)*3
c) f=ab/b+1
a=f-1

Więcej mi się nie chciało, ale moim zdaniem to są tak banalne zadania, że nie powinieneś mieć z nimi problemu...
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T16:41:21+01:00
Zad.1
(a+2)^2-(a-2)^2= a²+4+4a-a²-4+4a= 8a
zad.2
a) xy+y = y(x+1)
c)9ab^2+6b^2a = 3ab^2(3+2)
zad.3
Ania ma x lat, Basia jest o 3 lata starsza od Ani i 2 razy młodsza od Kasi.
a)Ile lat ma Basia - x+3
b)Ile lat ma Kasia - (X+3)2
zad.5
Rozwiąż układ równań
a) 2x-y=-7
4(x+1)+2y=18

2x-y = -7
4x + 4 +2y =18

2x-y =-7
4x +2y = 14/:2

2x - y = -7
2x +y = 7

4x = 0/:4

x=o
y = 7


b) 6x-2y=10
3x+4(1-y)=36

6x -2y =10
3x + 4 -4y =36

6x -2y = 10 /*-2
3x - 4y =32

-12x + 4y = -20
3x - 4y =32

-9x = 12
x = - 1 1/3
y = -9

c) x+y/2=3 /*2
2x-1/3y=5 /*3y

x+y =6
2x-1= 15y

x+y = 6
2x - 15y =1 /:-2

x+y = 6
-x +7,5y =-0,5

8,5y = 5,5
y= 11/17
x= 91/17







d) 2y=1/3(x-1)+7
1-x=4(y-1)

2y = 1/3x - 1/3 + 7
1 - x =4y -4

2y -1/3x = 6 2/3 /*3
-x -4y = -5/-1

6y -x = 20
x + 4y =5

10y = 25
y= 2,5
x = -5


zad.6
Z poddanego wzoru wyznacz a:
a) z=4a-7 a = z+7 / 4
b) t=1-a/3 a= -3t +3
c) f=ab/b+1 a=f-1