Mam z matmy gigantyczną prace domową (dział : Mnożenie sum algebraicznych), ale daje też dużo punktów ;)

1. Wykonaj działania :
a). (x-1)(x+1)
b). (2y+3z)(2y-3z)
c). (1+3ab)(1-3ab)
d). (xy-mn)(xy+mn)
e). (1-∧2)()1+∧2)
f). (∧5-2)(∧5+2)
g). (∧7+∧3)(∧7-∧3)
h). (2∧3-1)(2∧3+1)
∧ = tym symbolem zastąpiłam znak pierwiastka ;D

2. Wykonaj działania :
a). (6∧-∧7)•(6∧+∧7)
b). (3∧3+2∧27)•(3∧3+2∧27)
∧ = tym symbolem zastąpiłam znak pierwiastka ;D

3.Wykonaj potęgowania :
a). (3a+2c)²
b). (3x-8y)²

2

Odpowiedzi

2010-01-11T16:29:59+01:00
1)
a) (x-1)(x+1)=x^2-1
b) (2y+3z)(2y-3z)= 4y^2-9z^2
c). (1+3ab)(1-3ab) = 1-9a^2b^2
d). (xy-mn)(xy+mn) = (xy)^2 - (mn)^2
e). (1-∧2)()1+∧2) = 1-2= -1
f). (∧5-2)(∧5+2) = 3
g). (∧7+∧3)(∧7-∧3) = 4
h). (2∧3-1)(2∧3+1) = 11

2.
a). (6∧-∧7)•(6∧+∧7)= -1
b). (3∧3+2∧27)•(3∧3+2∧27) = 27-108 = -81

3.
a). (3a+2c)² = 9a^2 + 12ac + 4c^2
b). (3x-8y)² = 9x^2 - 48xy +64y^2
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T16:34:17+01:00
1. Wykonaj działania :
a). (x-1)(x+1)=x²-1
b). (2y+3z)(2y-3z)=4y²-9z²
c). (1+3ab)(1-3ab)=1-9(ab)²
d). (xy-mn)(xy+mn)=(xy)²-(mn)²
e). (1-√2)()1+√2)= 1-2=-1
f). (√5-2)(√5+2)=5-4=1
g). (√7+√3)(√7-√3)=7-3=4
h). (2√3-1)(2√3+1)=12-1=11

∧ = da sie tu wstawiac normalne pierwiatski! :)

2. Wykonaj działania :
a). (√6-√7)•(√6+√7)=6-7=-1
b). (3√3+2√27)•(3√3+2√27)=27+12√81+108=253

3.Wykonaj potęgowania :
a). (3a+2c)²=9a²+12ac+4c²
b). (3x-8y)²=9x²-48xy+64y²
3 3 3