Redukcja wyrazów podobnych

zad. 9/111
9. Podane zdanie zapisz w postaci równiania. Rozwiąż to równanie.

a)Różnica połowy liczby x i podwojonej liczby x jest równa 6.

b)Suma podwojonej liczby x, potrojonej liczby x i połowy liczby x jest równa -22.

Proszę o pomoc :D

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T16:45:28+01:00
A ) 1/2x - 2x = 6

b ) 2x+3x+1/2x = -22
2010-01-11T16:49:16+01:00
A) 1/2x + 2x=6
możesz zrobić to na 2 sposoby
1. 2 1/2x=6
5/2x=6 // 5/2
x=2 2/5=2,4

2. 1/2x+2x=6 /2
x+4x=12
5x=12 //5
x=2,4

b)2x+3x+1/2x=-22
5 1/2x=-22
11/2x=-22 // 11/2
x=4
równie dobrze to reż możesz sobie zrobić tym 2 sposobem