Zadanie 1
Podczas lotu piłki rzuconej do góry energia potencjalna
A. maleje, a kinetyczna rośnie
B. rośnie, a kinetyczna maleje
C. maleje wraz z energią kinetyczną
Zadanie 2
Żaglówka płynąca po morzu wykorzystuje energię
A. słoneczną
B. kinetyczną wiatru
C. sprężystości żagla
D. potencjalną wody morskiej
Zadanie 3
Po wyjściu z morza na ciele pojawia się "gęsia skórka". Jest to spowodowane tym, że
A. woda w morzu jest zimna
B. sól krystalizuje na skórze
C. z mokrej skóry woda intensywnie paruje
D. z mokrej skóry woda intensywnie sublimuje
Zadanie 4
Podczas kąpieli słonecznej na plaży stosuje się krem z filtrem UV Filtr zawarty w kremie
A. nawilża i odżywia skórę
B. nie pozwala ziarnom piasku przyklejać się do skóry
C. chroni przed nadmiernym promieniowaniem ultrafioletowym
D. chroni przed wysychaniem naskórka po kąpieli w słonej wodzie
Zadanie 5
Po przypłynięciu do brzegu Tomek wyskoczył z kajaka na na pomostek. Kajak zaczął oddalać się od pomostu zgodnie z
A. zasadą zachowania energii
B. zasadą zachowania pędu
C. zasada bezwładności
D. druga zasada dynamiki
Zadanie 8
W pobliżu smażalni wyczuwa się zapach smażonej ryby, ponieważ zachodzi zjawisko
A. sublimacji
B. osmozy
C. parowania
D. dyfuzji
Zadanie 9
Etap o długości 9 km harcerze przepłynęli w ciągu 90 minut . Średnia prędkość kajaków względem brzegu na tym odcinku wynosiła
A. 4,5 km/h
B. 6 km/ h
C. 9 km/h
D. 12 km/h
Zadanie 10
Podczas schnięcia mokrych ubrań zachodzi proces
A. sublimacji
B. krystalizacji
C. parowania
D. dyfuzji
Zadanie 11
W słoneczny dzień, po nagłej ulewie, harcerze zobaczyli tęczę Powstała ona na skutek
A. odbicia i załamania w kropelkach wody
B. odbicia i rozczepienia światła w kropelkach wody
C. załamania i interferencji światła w kropelkach wody
D. załamania i rozczepienia światła w kropelkach wody

Proszę z uzasadnieniem ... :)
Z góry dziękuje ! :*
Potrzebne na dzisiaj !! :D

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T14:09:25+01:00
1.B energia potencjalna rośnie bo rośnie wysokośc a kinetyczna maleje bo maleje prędkość
2.B bo to wiatr napędza żagiel i łódka płynie
3.A gęsia skórka pojawia się wtedy gdy jest komuś zimno
4.C bo filtr UV to znaczy że chroni przed promieniami UV czyli ultrafioletowymi
5.D bo odepchnął się od łodzi wyskakując z niej i wprawił ja w ruch zgodnie z tą zasadą
8.D dyfrakcja to rozprzestrzenianie się jednej substancji w drugiej w tym wypadku zapachu w powietrzu
9.B trzeba wyliczyć za pomocą wzoru lub proporcji
10.C woda z mokrych ubrań wyparowywuje i ubrania schną
11.B bo tęcza powstaje przez rozszczepienie się światła w kroplach wody
1 5 1
2010-01-14T17:00:03+01:00
1.a
2.b
3.a
4.c
5.b
8.d
9.b
10.c
11.b