Na próbnym egzaminie gimnazjalnym Maciek zdobył 63 punkty. Obliczył, że z testu humanistycznego otrzymał o 25% więcej punktów niż z testu matematyczno - przyrodniczego. Ile punktów dostał Maciek z każdego testu. Oblicz metodą przeciwnych współczynników!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T16:40:01+01:00

x + y = 63
1,25x - y = 0

2,25x=63
x=28
y=35
2010-01-11T16:47:49+01:00
100% liczba punktówe z matmy
125% z humanistycznego

100+125=225%
225% -63
100%-x
225x=6300 /:225
x=28 pkt
z matmy dostał 28 pkt a z humanistycznego 125% za 28=35pkt
1 3 1