Zad.1Wypisz przymiotniki z podanego niżej tekstu.

Cykoria ma drobne, jasnoniebieskie kwiaty. Stara legenda głosi, że zabarwiły je łzy pięknej dziewczyny o błękitnych oczach. Barwa kwiatów cykorii zmienia się pod wpływem kwasu mrówkowego. Staje się on wtedy jaskrawoczerwony.Cykorię często sadzono w zegarach kwiatowych, ponieważ kielichy jej kwiatów otwierają się i zamykają sie dokładnie co pięć minut.


zad2. Wypisz podkreślone w ćw.1 przymiotniki i określ ich przypadek,liczbę i rodzaj.


zad.3
Określ rodzaj przymiotników występujących w podanych niżej związkach.

dojrzała decyzja
stanowczy głos
świeże owoce
wąskie gardło
duzi sportowcy

zad.4 Odmień przez przypadki,liczby i rodzaje przymiotnik krótki. Oddziel temat od końcówki.

liczba poj.- r. męski, r. żeński, r.nijaki
liczba mn.- r. męskoos., niemęskoos.




2

Odpowiedzi

2010-01-11T16:37:47+01:00
Z1
drobne,jasnoniebieskie,stara,pieknej,jaskrawoczerwony,
29 3 29
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T17:51:19+01:00
Zad.1 drobne jasnoniebieskie stara pięknej błękitnych mrówkowego jaskrawoczerwony często dokładnie
25 1 25