Statek wypłynął z portu w kierunku wschodnim. Po przepłynięciu 10 mil skręcił i przepłynął 7,5 mili w kierunku południowym. Jak daleko znalazł się od portu?
To zadanie z lekcji o twierdzeniu Pitagorasa, mam nadzieję że pomożecie! ;]]

2

Odpowiedzi

2010-01-11T16:40:40+01:00
12, 5 bo te dwi liczby muszisz podniesc do kwadratu i je dodac a pozniej wynik spierwiastkowac
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T16:46:19+01:00
X-odległość do obliczenia

x²=10²+7,5²
x²=100+56,25
x²=156,25
x=√156,25
x=12,5
2 5 2