Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-24T16:56:29+02:00
A) Sluszność miał Kreon
- byl on władcą całego miasta i nie chciał łamac przepisów
- nie chciał stracic autorytetu wśród poddanych
- W pózniejszym terminie jednak ustąpił i uznał rację Antygony
-
b) Sluszność miala Antygona
- prawa ustawione przez bogów są znacznie wazniejsze od nakazów czlowieka
- zwłoki zmarlego czlowieka trzeba pochowac z szacunkiem i tego sie trzymała
- kierowała się honorem swojej rodziny
- całe miasto chciało pogrzebu brata Antygony

Napewno więcej można wypisywac słusznosci Antygonie
2009-09-24T17:02:42+02:00
Kreon- nie chciał mieć zdrajcy w rodzinie, gdyż Antygona była narzeczoną syna Kreona, Hajmona, uważał ze prawo państwowe jest ważniejsze od boskiego, dbał on o interes państwa
Antygona- prawa boskie ponad panstwowe, chciała zapewnic bratu wieczny spokoj, po śmierci wszyscy jestesmy rowni, ocenia postepow czlowieka jest sprawą Bogów nie ludzi.