Proszę o pomoc z takimi zadankiem :]
Będzie najlepsza.

Średnia płaca w zakładzie zatrudniającym 34 osoby jest równa 1820 zł. Po wypłaceniu pensji nowo przyjętemu pracownkowi, średnia płacy dla wszystkich zatrudnionych osób wzrosła o 2%. Jaką płacę otrzymał nowy pracownik?



2

Odpowiedzi

2010-01-11T16:44:57+01:00
1820:1000%=182
182:5=91
1820+91=1910
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T16:49:23+01:00
1820x34=61880
61880x0,02=1237,6
61880+1237,6=63117,6
63117,6-61880=1237,6

Odp. Nowy pracownik otrzymał 1237,6 zł