Odpowiedzi

2010-01-11T17:16:55+01:00
Ptaki grają dużą role w rosiewaniu nasion dzew i nasion owocowych
np. kury znoszą jajka :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T17:18:32+01:00
Ptaki to gromada stałocieplnych kręgowców o ciele pokrytym piórami, przednich kończynach przekształconych w skrzydła i szczękach okrytych rogowym dziobem, u współczesnych przedstawicieli pozbawionym zębów. Można je spotkać praktycznie wszędzie- w miastach, lasach, jak również na pustyniach, czy na Antarktydzie. Ich działalność wywiera duży wpływ na terenach, na których żyją- ich rola w naturze i gospodarce człowieka jest ogromna.
Ze względu na duże zużycie energii przez ptaki, potrzebują one sporych ilości pożywienia (tj. nasiona, owoce, owady, czasem nawet spore ssaki). Maleńki koliber na przykład żywi się nektarem z kwiatów, przy czym pijąc nektar z jednego przenosi pyłek na następny, z którego się pożywi. Bierze więc udział w zapylaniu kwiatów. Natomiast padlinożercy z tej gromady, np. sępy pomagają utrzymać porządek, czyli pełnią tzw. funkcję sanitarną. Zjadając pozostawione przez inne drapieżniki (choćby przez lwy) szczątki zwierząt, sprawiają, że na sawannach nie piętrzą się góry cuchnącej padliny. Ptaki odgrywają też dużą rolę przy roznoszeniu nasion drzew i krzewów owocowych. Nie trawią ich, więc nasiona są bezpieczne, a dzięki temu, który go spożył może przebyć spore odległości zanim opuści jego organizm. Istnieją takie nasiona, które bez wcześniejszego znalezienia się w przewodzie pokarmowym nie mogą wykiełkować.Mam nadzieje ze pomogłam;).