Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T16:49:16+01:00
X-odległość między samolotami

860x1,5=1290
700x1,5=1050
x^2=1290^2 +1050^2
x^2=2766600
x=1663,3km (wynik w przybliżeniu)

ps. samoloty tworzą trójkąt prostokątny i obliczamy z tw. pitagorasa
2 2 2
2010-01-11T16:51:09+01:00
V₁(na południe)=860km/h

860km -> 60 min
x -> 90 min

x=(860*90)/60
x=1290 km ( tyle przeleciał na południe w ciągu 1,5 h )

v₂(na zachód)=700km/h

700 -> 60 min
y -> 90 min

y=(700*90)/60
y=1050 km ( tyle przeleciał na zachód w ciągu 1,5 h )

teraz z pitagorasa
s - odległość od siebie

1050²+1290²=s²
1102500+1664100=s²
s²=2766600
s≈1663km

Samoloty znalazły się w odległości 1663km od siebie