Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T16:50:14+01:00
Wybrałem pewną liczbę i pomnożyłem ją przez -¾. Wynik podzieliłem przez 3, po czym otrzymaną liczbę jeszcze raz podzieliłem przez -0,75 i otrzymałem -1⅓. Jaką liczbę wybrałem na początku?

P.S : Powninno wyjśc -4

x- pewna liczba
{[ x *(-3/4)] :3 } : (-0,75) = - 1i 1/3
[ -3/4x *1/3] : (-3/4) = - 4/3
(-1/4x ) *(-4/3) = - 4/3
1/3x = - 4/3
x = - 4/3 : 1/3
x = (- 4/3 )*3
x = - 4
Pomyślana liczbą jest - 4
25 4 25
2010-01-11T16:56:01+01:00
Proponuje zrobić to zadanie od tyłu, ja robilam na kalkulatorze dlatego bedzie w przyblizeniu

-1,3 * -0,75 = 0,975
0,975 * 3 = 2,925
2.925 : (-0,75) = -3,9
Jak zrobisz wszystko na ułamkach to wyjdzie równo -4 :)
15 2 15