Zad16.
Dziadek Stefan zbierał kiedyś znaczki pocztowe. Dzisiaj znaczki zbiera jego wnuk Jacek. Gdyby dziedek oddał Jackowi 150 znaczków, to obaj mieli by tyle samo. Gdyby zaś oddał Jackowi 3/4 kolekcji, to zostało by mu tyle znaczków, ile ma Jacek teraz. Ile znaczków ma dziadek Stefan a ile Jacek ?

zad2
W wielkiej bitwie stoczonej przez wojska króla Erykai króla Roderyka wzięło udział 3000 rycerzy. Straty po obu stronach były ogromne. Król Eryk straił 30% swoich wojsk, a król Roderyk 60%. Ogółem zginęło 40% rycerzy. Z jakimi siłami rozpoczął bitwę król Eryk, a z jakimi król Roderyk? .

Baardzo proszę o pomoc. przynajmniej jedno zadanie :)) z góry dziękuję :D

2

Odpowiedzi

2010-01-11T17:05:08+01:00
Według mnie to....;
Dziadek Stefan ma 400 znaczków a Jacek 100.

Y- Znaczki Dziadka
X- znaczki Jacka
y-150=x+150
y-3/4y= x
y-150=x+150
1/4y=x /*4
y-150=x+150
y=4x
4x-150=x+150
y=4x
3x= 300 /;3
y=4x
x=100
y=4*100
x=100
y=400

spr. y-150=x+150
400-150=100+150
250=250

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T17:09:04+01:00
Zad1
x-znaczki dziadka Stefana
y-znaczki Jacka
x-150=y+150
x-¾x=y
x=y+150+150
¼x=y
x=y+300
¼(y+300)=y
x=y+300
¼y+75=y
x=y+300
75=y-¼y
¾=0,75
x=y+300
0,75y=75/:0,75
y=100
x=100+300
y=100
x=400
zad2
x-wojska Eryka
y-wojska Roderyka
x+y=3000
30%x+60%y=40%×3000
x=3000-y
0,3(3000-y)+0,6y=1200/×10
x=3000-y
3(3000-y)+6y=12000
x=3000-y
9000-3y+6y=12000
x=3000-y
9000+3y=12000
x=3000-y
3y=12000-9000
x=3000-y
3y=3000/:3
x=3000-y
y=1000
x=3000-1000
y=1000
x=2000
y=1000
Odp. Król Eryk rozpoczął bitwe z siłami 2000 rycerzy, a król Roderyk z siłami 1000 rycerzy.