Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T16:56:31+01:00
urodził się 20 czerwca 1793 u stóp Karpat, w Surochowie.
Komedie(najważniejsze) - "Zemsta" "Mąż i Żona" "Śluby panieńskie czyli Magnetyzm serca" "Dożywocie" "Pan Gedhalb"
Znaczenie w kulturze polskiej : Pomagał w rozwoju kultury polskiej.
2010-01-11T16:57:14+01:00
Ur. 20 czerwca 1793r. w Surochowie
Twórczość:
Gwałtu, co się dzieje!
Intryga naprędce (wystawiona 1815)
Damy i Huzary
Dożywocie (wystawiona 1835)
Mąż i żona (wystawiona 1821)
Cudzoziemszczyzna
Nowy Don Kiszot, czyli sto szaleństw (wodewil)
Odludki i poeta
Pan Geldhab (wystawiona 1821)
Pan Jowialski (wystawiona 1832)
Śluby panieńskie czyli Magnetyzm serca (wystawiona 1833)
Trzy po trzy
Nocleg w Apeninach
Wielki człowiek do małych interesów (wystawiona 1877)
Wychowanka
Paweł i Gaweł
Ożenić się nie mogę
Zapiski starucha
Zemsta (wystawiona 1834). La Vengeance. Traduction de Feliks Konopka. Édit.: Théâtre J. Słowacki et Théâtre Stary à Cracovie
Piczomira królowa Branlomanii
Sztuka obłapiania
Rewolwer (komedia)
Na ostatnie pytanie nie potrafię odpowiedziec