Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T17:04:09+01:00
Odmień przez przypadki l.poj i l.mn:
wór, tren, len, lampa

Mianownik (kto?co?) wór, wory / tren, treny/ len, lnów/lampa,lamp
Dopełniacz (kogo? czego?)wora,worów/ trenu/trenow/, lnu,lnów/lampy,lamp
Celownik (komu? czemu?)worowi, worom/trenowi,trenom/lnu,lnom/ lampie, lampom
Biernik (kogo? co?) wór,wory/tren,treny/ len,lny/ lampę,lampy
Narzędnik (kim? czym? ) worem,worami/trenem.trenami/lnem,lnami/lampą,lampami
Miejscownik (o kim? o czym?)worze,worach/trenie,trenach/lnie,lnach/lampie,lampach
Wołacz (Oo!) worze, wory/trenie,treny/lnie,lny/lampo, lampy



ehhh nameczylam sie hehe pozdro:)
10 3 10
2010-01-11T17:06:51+01:00
M wór
d. wora
c. worowi
b wór
n z worem
miejs. o worze
w worze

m lampa
d lampy
c lampie
b lampę
n z lampą
m. o lampie
w lampo

leni tren tak samo odmień jak powyższe wyrazy




2 3 2