Nie wiesz ?! . Nie pisz . !

Rozwiąż za pomocą RÓWNAŃ . !

1 zad .
a) Suma pewnych trzech kolejnych liczb naturalnych wynosi 111. Jakie to liczby ?

b) Suma pewnych trzech kolejnych liczb parzystych wynosi 162. Jakie to liczby ?

c)Czy istnieją cztery kolejne liczby naturalne , których suma jest równa 120 ?



2 zad .

a) 4 cegły i 6 kg pierza waży tyle samo co 6 cegieł i 2 kg żelaza.Ile waży cegła

b) Cegła waży kilogram i pół cegły . Ile waży cegła ? .

zad 3 .

Połowę śliwek z koszyka zjadł Andrzej . Dwie trzecie tego , co zostało , zjadł Piotrek , a Hania zjadła ostatnie 4 śliwki . Ile śliwek było w koszyku ?




Proszę to szybciutko ; **


mam to na jtr. ; /.

najbardziej mi zależy na 1 zadaniu proszę o pomoc ; **

Rozwiąż za pomocą RÓWNAŃ z dokładnymi obliczeniami .

jeżeli nie będzie za pomocą równań i obliczeniami to zgłaszam ! ; / A tego bardzo niie lubie ; /

Daje najj ; ))

Pozdrawiam ; ***

2

Odpowiedzi

2010-01-11T17:19:15+01:00
Zad 1
a)
x - 1 liczba
x+1 - 2 liczba
x+2 - 3 liczba

x+ x + 1 + x + 2 = 111
3x + 3= 111 | -3
3x = 108 | :3
x = 36

x - 36
x+1- 37
x+2 - 38

b)
x - 1 liczba
x+2 - 2 liczba
x+4 - 3 liczba

x + x + 2 + x + 4= 162
3x + 6 = 162 | -6
3x = 156 |:3
x = 52

x - 52
x + 2 - 54
x + 4 - 56

c)
x - 1 liczba
x+1 - 2 liczba
x+2 - 3 liczba
x + 3 - 4 liczba

x + x + 1 + x + 2 + x + 3 = 120
4x + 6 = 120 | -6
4x = 114 | :4
x = 28,5

zad 3
x - wszystkie śliwki

1/2x + 1/3x + 4 = x
3/6x + 2/6x + 4 = x
5/6x + 4 = x |- 5/6x
4 = 1/6x | *6
24 = x
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T20:35:26+01:00
1 zad .
a) Suma pewnych trzech kolejnych liczb naturalnych wynosi 111. Jakie to liczby ?
x+x+x =111
3x=111 : 3
x=37 Odp : Sa to liczby 37 .

b) Suma pewnych trzech kolejnych liczb parzystych wynosi 162. Jakie to liczby ?
x+x+x+x=162
4x=162 :4
x=54 Odp sa to liczb 54

c)Czy istnieją cztery kolejne liczby naturalne , których suma jest równa 120 ?

Tego niewiem Sorr . !




Wiecej niewiem sorr . ! Dominika Ja te inne tez mam stad wiec sama niewiem umialam z robic tylko 1 zad . !

Powodzenia . !