Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-11T17:04:50+01:00
Romb - wielokąt w którym wszystkie boki są równej długości gdy jedna z przekątnych będzie miała długość tego boku wtedy dzielić będzie ona nam ten czworokąt na dwa trójkąty równoboczne >>

jeśli chcesz naszkicuj sobie rysunek - w każdym z tych trójkątów zachodzi następująca zależność >> wszystkie kąty są równe i mają miarę 60stopni

Teraz możemy określić miary kątów rombu => oznaczę przekątną o której mówię jako przekątną f drugą przekątną jako e => e ma taką samą długość co a czyli bok wielokąta => romb posiada 4kąty (kąty o tych samych miarach leżą na przeciwko siebie) => kąt leżący przy wierzchołku z którego wychodzi przekątna f ma miarę 60stopni (1 kąt z trójkąta) analogicznie kąt o tej samej mierze znajduje się na drugim końcu przekątnej f

=> kąt leżący przy wierzchołku z którego wychodzi przekątna e ma miarę 120stopni analogicznie kąt po przeciwnej stronie także ma 120 stopni (po 1 kącie z sąsiednich trójkątów)

Dla ułatwienia naszkicuj sobie rysunek (i nie mierz kątów kątomierzem chyba że wykonasz perfekcyjny rysunek)
2 5 2
2010-01-11T17:04:53+01:00
Jeśli przekątna ma długość taką samą jak bok, to znaczy że romb składa sięz dwóch trójkątów równobocznych.Czyli kąty będą miały miary 60, 60, 120, 120 stopni
1 1 1