Odpowiedzi

2010-01-11T17:05:56+01:00
Ad. 1 .
Rdzeń podłużny (zamózgowie)
Kresomózgowie:
Składa się z dwóch półkul mózgowych pokrytych pofałdowaną korą mózgową utworzoną przez istotę szarą, która pokrywa istotę białą. Znajdują się w nich I i II komora mózgu połączone z trzecią komorą międzymózgowiem. W każdej półkuli wyróżnia się 4 płaty:
- Potyliczny – znajdują się w nim ośrodki wzroku i rozumienia wrażeń wzrokowych
- Skroniowy – znajdują się w nim ośrodki słuchu i rozumienia wrażeń słuchowych
- Ciemieniowy – znajdują się w ni ośrodki wyższych czynności nerwowych np. ośrodki mowy, pamięci kojarzenia, rozumienia, wrażeń. Bruzda środkowa oddziela płat ciemieniowy od skroniowego
- Czołowy – przed bruzda znajdują się pola ruchowe, które kontrolują pracę mięśni szkieletowych i odpowiadają za ruchy.
Międzymózgowie:
Zawiera trzecią komorę mózgu. Dno 3 komory to podwzgórze. Znajdują się tu ośrodki termoregulacji, głodu, sytości, pragnienia, popędu seksualnego. Przez wzgórze przechodzą impulsy czucia kory mózgowej. We wzgórzu ulegają one selekcji.
Śródmózgowie: jest niewielkim odcinkiem pnia mózgu związanym między innymi z koordynacją pracy mięśni gałki ocznej.
14 3 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T18:40:16+01:00
1. Funkcje mózgu:
- sterująca
- kontrolująca ruchy ciała
- skojarzeniowa
- pamięciowa
- myślenie
- uczenie się
- kontroluje podstawowe funkcje życiowe oddychanie, krążenia, trawienie, ciśnienie tętnicze.

2. Wypisz działania ludzi zaburzające prawidłowe funkcjonowanie mózgu.
- używanie telefonów komórkowych
- nikotynizm
- alkoholizm
- narkotyzm
- przemęczenie
- nadużywanie leków przeciwbólowych
- toksyny
- urazy
- niedotlenienie
26 3 26