Odpowiedzi

2010-01-11T17:15:16+01:00
S-długość drogi = 2km
wjeżdża z prędkością 20km/h
zjeżdża z prędkością 60km/h
wjazd zajmuje mu:
(proporcja)
60 minut - 20km
x minut - 2km
x=(2*60)/20
x=6 minut
zjazd zajmuje mu:
(proporcja)
60 minut - 60km
y minut - 2km
y=(2*60)/60
y= 2 minuty
Cała trasę (wjazd i zjazd) przebywa w 8 minut i pokonuje przy tym 4km...
Odp: Średnia prędkość to 30km/h
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T17:25:46+01:00
Zadanie powyżej policzone jest dobrze lecz bez dokładności co może być przyczyną otrzymania złego wyniku. Autor poprzedniego zadania np zamiast 7.8min przyjoł 8.

Dane:
s1(droga na góre)=2km
s2(droga w dół)=2km
v1=20km/h
v2=60km/h

Najpierw trzeba policzyć czas jaki potrzebny był na wjazd i zjazd z góry.

t1=s/v
t1=2km/20km/h=0,1h

t2=2km/60km/h=0,03h

v śr.= s1+s2/t1+t2=4km/0,13h= 30,7km/h=31km/h

Odp:średnia prędkość wynosi 31 lm/h.