Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T17:14:18+01:00
Parafraza - przeróbka utworu literackiego wykorzystująca swobodnie, nierzadko żartobliwie jego treść i wątki za pomocą środków innych niż w pierwowzorze, zachowując jednak zasadnicze podobieństwo.

Parafraza łączy się często z uproszczeniem interpretacyjnym pierwowzoru bądź z rozwijaniem lub uzupełnianiem zawartych w nim myśli. Może być ona formą dowolnego przekładu, np. Książę niezłomny P. Calderóna przetłumaczony swobodnie przez J. Słowackiego.
2010-01-11T17:14:56+01:00
Parafraza – swobodna przeróbka tekstu, która rozwija i modyfikuje treść oryginału, zachowując jednak jego zasadniczy sens
2010-01-11T17:15:56+01:00
Parafraza - przeróbka utworu literackiego wykorzystująca swobodnie, nierzadko żartobliwie jego treść i wątki za pomocą środków innych niż w pierwowzorze, zachowując jednak zasadnicze podobieństwo