Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-27T08:07:02+02:00
Zadanie
Znajdź cyfrę jedności liczby x, jeśli x = 3¹⁵ + 10³⁸ + 2⁴⁶
Chodzi mi tylko o cyfrę jedności w poniższych zadaniach.
1) 3¹=3
2) 3²=9
3) 3³=7
4) 3⁴=1
1) 3⁵=3
15:4=3 reszta3
3¹⁵=7
10³⁸=0
1) 2¹=2
2) 2²=4
3) 2³=8
4) 2⁴=6
2⁵=2
46:4=11 reszta 2
2⁴⁶ =4
4+3=7
Odp:Cyfra jedności wynosi 7.
2009-09-27T09:12:59+02:00
Zadanie
Znajdź cyfrę jedności liczby x, jeśli x = 3¹⁵ + 10³⁸ + 2⁴⁶
Chodzi mi tylko o cyfrę jedności w poniższych zadaniach.
3¹=3 tu cyfra jedności to 3
3²=9 tu 9
3³=27 tu 7
3⁴=81 tu 1
3⁵=243 tu znowu 3czyli się zaczyna powtarza wiec kolejno nastepne będą mialy cyfry jedności takie 36= …9 37=…7 38= … 1 39= …3 310=…9 311= … 7 312=…1
313= …3 314=…9 315= …7 lub można było łatwiej bo
15:4=3 reszta3

3¹⁵=…7
Kazda liczba 10 do potegi ma na koncu zero czyli
10³⁸=0

2¹=2
2²=4
2³=8
2⁴=6
znowu się powtarza 2⁵=2
46:4=11 reszta 2
2⁴⁶ =4
czyli 7 + 0 + 4 =11

Odp:Cyfra jedności wynosi1.