Pomoże mi ktoś..? ;((
pliss.

Zad 1.
Wyznacz współczynnik tarcia krążka lub jeżeli mając prędkość początkową V₀=25m/s, zatrzymał się on po przebyciu drogi 300m.

Zad 2.
Pociąg o masie 1000ton napedzony jest siłą ciągu silnika równą 3×10⁵N podczas ruchu siła tarcia stanowi 0,005 ciężaru pociągu. Jaka bedzie szybkość pociagu po przebyciu jednego kilometra?

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-11T17:30:34+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T17:51:06+01:00
Zad2
Dane:
s=1km
m=1000000kg
F=300000N
g=10m/s²
Ft=0,005Q
Szukane:
Q-ciezar
a=?
v=?

Rozwiazanie"

Q=mg
Q=10000000N

Ft=0,005Q=50000N

Fc=F-Ft=300000-50000=250000N

a=F/m
a=250000/1000000
a=0,25m/s²

s=1/2at²
t=√2s/a

v=at
v=a√2s/a
v=22,36m/s

Zad1
Dane:
v=25m/s
s=300m
Szukane:
a=?
k-wspolczynnik tarcia=?
Fn-sila nacisku

Rozwiazanie:
a=v/t
t=v/a

s=1/2at²
s=1/2av²/a²
a=v²/2s
a=625/600
a=1,04m/s²

F=Fnk
ma=mgk
k=a/g
k=1,04/10
k=0,104
Wspolczynnik tarcia wynosi 0,104