Błagam o pomoc, mam gorączke i nie jestem w stanie myśleć a być może będe to jutro rozwiązywać przy tablicy na ocene ;/

1. Pole trójkąta wynosi 6dm2, a wyskokość ma 30 cm długości. Oblicz długość podstawy tego trójkąta, na którą opuszczono tą wysokość.

2.Obwód prostokąta wynosi 24dm. Długość jednego z boków jest połową długości drugiego boku. Oblicz pole tego prostokąta.

2

Odpowiedzi

2010-01-11T17:45:05+01:00
1.
P=a*h/2
h=30cm=3dm
P=6dm²
6=a*3/2 | *2
12=3a |:3
a=4

2.
Ob=2a+2b
Ob=24 dm
jeżeli narysujesz prostokąt i dłuższy bok oznaczysz jako x, a krótszy jako 1/2x to otrzymasz następujące równanie:
1/2x+1/2x+x+x=24
4x=24 |:4
x=6
1/2x=3

P=a*b
P=6*3
P=18
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T17:45:48+01:00
1.
P=½×a×h/×2
2P=a×h/:h
a=2P:h
30cm=3dm
a=2×6:3
a=12:3
a=4dm
Długość podstawy wynosi 4dm.
2.
2(2x)+2x=24
4x+2x=24
6x=24/:6
x=4
krótszy bok-4dm
dłuższy bok-2×4dm=8dm
P=4×8
P=32dm²
2 3 2