Odpowiedzi

2010-01-11T17:37:18+01:00
Inaczej oskórek jest to zewnetrzny szkielet zbudwaony z substanciji zwnych chityną, pokrywający ciało stawonogów.
15 4 15
Najlepsza Odpowiedź!
  • Ppy
  • Rozwiązujący
2010-01-11T17:39:11+01:00
Zewnętrzny szkielet zbudowany z substancji, zwanej chityną, pokrywający ciało stawonogów (skorupiaków, owadów i pajęczaków). Jest wytworem nabłonka i zawiera jego wydzieliny w postaci związków chemicznych. Pancerz chroni narządy wewnętrzne, jest miejscem przyczepu mięśni, ogranicza wzrost organizmu. Pancerz jest co jakiś czas zrzucany i tworzy się nowy. Zjawisko to nosi nazwę linienia. Do momentu stwardnienia nowego oskórka organizm rośnie.
28 4 28
2010-01-11T17:52:43+01:00
Oskórek, kutikula (chitynowy pancerz) - zewnętrzny szkielet zbudowany z substancji, zwanej chityną, pokrywający ciało stawonogów (skorupiaków, owadów i pajęczaków). Jest wytworem nabłonka i zawiera jego wydzieliny w postaci związków chemicznych. Oskórek chroni narządy wewnętrzne, jest miejscem przyczepu mięśni, ogranicza wzrost organizmu. Oskórek jest co jakiś czas zrzucany i tworzy się nowy. Zjawisko to nosi nazwę linienia. Do momentu stwardnienia nowego oskórka organizm rośnie.
12 2 12