Pan Marcin kupił 4 akcje Bimu i 3 Bomu a pan Wojtek kupił w tym samym czasie 3 akcje Bimu i 4 akcje Bomu. Po miesiącu okazało się, że pan Marcin zarobił na swoich akcjach 25zł, a pan Wojtek 24zł. Jaki zysk w ciągu tego miesiąca przyniosła jedna akcja Bimu, a jaki jedna akcja Bomu??

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-11T17:38:29+01:00
X- akcja Bimu
y-akcja Bomu

4x+3y= 25 / * (-3)
3x+4y=24 / * 4 (*)

-12x-9y=-75
12x+16y=96
podkreśl i znak dodawania
7y=21 / :7
y=3

3x+4*3=24
y=3

3x+12=24 / -12
y=3

3x=12/ :3
y=3

x=4
y=3
Odp. Akcja Bimu przyniosła 3 zł zysku, a Bomu 4 zł zysku.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T17:49:24+01:00
X-zysk jednej akcji Bimu
y-zysk jednej akcji Bomu

∫4x+3y=25/×3
∫3x+4y=24/×(-4)

∫12x+9y=75
∫-12x-16y=-96
______________
-7y=-21/÷(-7)

∫y=3
∫4x+9=25

∫y=3
∫4x=16

∫y=3
∫x=4


Odpowiedź:Jedna akcja Bimu przyniosła 4 zł zysku, a jedna akcja Bamu zł zysku.

∫-klamerka

______-kreska ułamkowa