Wypisz środki poetyckie z wiersza
Do kraju tego, gdzie kruszynę chleba
Podnoszą z ziemi przez uszanowanie
Dla darów Nieba....
Tęskno mi, Panie...

*
Do kraju tego, gdzie winą jest dużą
Popsować gniazdo na gruszy bocianie,
Bo wszystkim służą...
Tęskno mi, Panie...

*
Do kraju tego, gdzie pierwsze ukłony
Są, jak odwieczne Chrystusa wyznanie,
"Bądź pochwalony!"
Tęskno mi, Panie...

*
Tęskno mi jeszcze i do rzeczy innej,
Której już nie wiem, gdzie leży mieszkanie,
Równie niewinnej...
Tęskno mi, Panie...

*
Do bez-tęsknoty i do bez-myślenia,
Do tych, co mają tak za tak - nie za nie,
Bez światło-cienia...
Tęskno mi, Panie...

*
Tęskno mi owdzie, gdzie któż o mnie stoi?
I tak być musi, choć się tak nie stanie
Przyjaźni mojĂŠj...
Tęskno mi, Panie...

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-11T17:45:27+01:00
Porównanie-Są, jak odwieczne Chrystusa wyznanie,
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T17:47:16+01:00
'Której już nie wiem, gdzie leży mieszkanie,
Równie niewinnej...'

niewinnej - epitet