Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T17:46:24+01:00
V=125cm³
V=a³
125cm³=a³
a=5cm
P=5cm*5cm*6=150cm²
2010-01-11T17:53:45+01:00
V=125 cm³ (objętość sześcianu)
P=? (pole sześcianu)
a=? (długość boku sześcianu)

(aby obliczyć "a" przekształcamy wzór na objętość (v))
V=a³ /³√
³√=a
(podstawiamy)
³√V125 =a
5=a
(pole sześcianu czyli 6 razy pole kwadratu)
Pole sześcianu=6*a²
Pole sześcianu=6*5²
Pole sześcianu=6*25
Pole sześcianu=150 [cm²]

Odp.: Pole powierzchni wynosi 150cm ².:)